28 juni
Rengjorde kylarvattenkärlet och gjorde lite schyssta infärstningar för det.
rengjorde även dom gamla rutorna, beslutade att vi skulle använda dom i år iaf. Pappa började skära ut dom nya fönsterramarna. Målade plattorna till stolspelarna.

26 juni
va först på skroten å plockade av ett kylvattenkärl från en saab 9000, 100 kr kosta den, rena rånet fan!
garaget med tobbe en stund sen, tobbe började montera kärlet, ser bra ut.
Själv fixade ja med stolstolsplattorna, dom kapades ut och pelarna utborrades först med 26 mm borr så att en 19 mm hylsa får plats, sen sattes det vanliga m12 bultar underifrån.
Pappa kom även hem med bitarna som sedan ska bli ramarna till rutorna, ska kapas upp och monteras på dom gamla rutorna sålänge.
20 juni
lagom mycket gjort..
- pillade med styrningen så att drevet kunde vridas lite mer. därefter målades den ledades stängen svart.
- borrade nya hål i ratten så att den kommer rakt proportionellt med drevet.
- städade båten och garaget
- filade och svetsade om motorfästena lite för att passa bättre, monterades sedan på båten
- motorn hissades ner och passades in fint, fästena passar perfa!
- monterade dieselfiltret på lämpligt ställe, drog även "out" slangen från den till motorn.
pappa tog även hem sin båt idag å pillade lite med den, far å son båtmeck =)

19 juni
halvdag med tobbe igen.
gjorde en hel del:
- monterade växelsystemet, rengjordes först grundligt och sedan pumpades olja in. Vi blev även tvugna att kapa till en aluminiumbit att fästa vajern i istället för original då det inte fungerade.
- svarvade stolsbenen till framstolarna.
- började fixa med styrningen, kapade den ledade stången mellan drevet och vajern och förlängde den ca 30 mm. Det svetsades ihop lite snyggt =)
- ytterliggare en del på drevet monterades. bild kommer sen på det. v
18 juni
Detta gjordes idag:
- 2 slangar skars ut till rätt längd och kopplades in till länspumparna, hål sågades ut på vänster sida precis under relingen, för att i dom skruva fast små plaströr typ. tar bild på det sen.
- skölden och halva drevet monterades "för alltid" dvs, massa fogmassa överallt typ.
- Försökte koppla in växelvajern, gick lite siåså. ska fortsätta med det imorn
- monterade bränsleslang från tanken till bränslepumpen och sedan returslang mm.
- Började pilla på styrningen åxå men gick lite siåså även det..
även bild på dom nya mätarna. snygga vavavav?

17 juni
Sedan blev dcet typ en timmes intensivt meck.
- En minuspol byttes ut
- 3 nya mätare monterades och kopplades in med ljus.
- tanklocket skruvades fast med rostfria snygga skruvar
- ratten monterades även tillfälligt
bilden visar även skyddsplåt till fartreglage

16 juni
13 och 15 juni
2 heldagar med tobbe och lite bakishenke,
- Batterikretserna kopplades in, positiva polen gick även förbi en säkringshållare innan den gick ut till allt annat.
- Började även kolla hur bensinslangen och tanklocket skulle sitta.
- Fick liv i hela batterikretsen så att steroeon, tutan, voltmätaren fungerade.
- Även lamporna i mätarna kopplades in.
- En list till soffan skruvades fast.
- En vattentät lucka till radion monterades även.
- En aluminiumbit bockades till som skydd för fartreglaget.
- Bränslepumpen monterades bredvid tanken.
9 juni
mkt gjort även idag!
- Cd spelarn monterades
- tuta kopplades in
- jorden drogs mellan elektronikboxarna
- 12 volts "cigg" uttag monterades
- batteriväljaren monterades på lämpligt ställe
- åt en jäkla massa kakor

8 juni
Fixade följande:
- tuta monterades
- 2 länspumpar monterades
- elektroniska fartreglaget inkl gasvajern monterades
- batterihyllorna sågades upp och monterades, batterierna monterades sedan.
- elektronikpanel monterades bredvid ratten
- knopmätare målades om och monterades
- voltmätaren målades om och monterades

7 juni
2 länspumpar
batteriväljare för olika batterikretsar
brandsläclare
elektronikpanel
12 volts cigg" uttag
säkringshållare
3 st indikatorlampor
korkboll (nyckelknippe)
tuta

6 juni
Monterade elektronikboxarna framme och bak, sammankopplade med en stor kabel som har typ 30 enskilda sladdar.