22 juli
halvdag med fassan och delvis henke och macce. typ 9.30 till 17.00.
Började med en tur till gastelyckan där kylarslang inhandlades som sedan monterades. (Kylsystemet är nu helt komplett)
Sedan en tur till mekonomen där 7delad kabel införskaffades. (monterades mellan elektronikboxen till motorn och elektronikboxen i motorrummet). Sladdarna kopplades in till startmotor, bränslepump och tänding till. Nu funkar tädningslåset i gashandtaget. All resterande el kopplades in och sedan lite småpill här och där innan olja och vatten fylldes på. Efter kontroll att bränslepumpen fungerade blev det en runde till shell där 20 liter diesel införskaffades. Dieseln hälldes i tanken och vi fyllde systemet. Sedan efter väldigt många startförsök var vi tvugna att avsluta. Motorn startade dock nästan. Den taktade till några gånger men tror nog att vi måste lufta systemet för att den ska gå igång helt.

Började med en tur till gastelyckan där kylarslang inhandlades som sedan monterades. (Kylsystemet är nu helt komplett)
Sedan en tur till mekonomen där 7delad kabel införskaffades. (monterades mellan elektronikboxen till motorn och elektronikboxen i motorrummet). Sladdarna kopplades in till startmotor, bränslepump och tänding till. Nu funkar tädningslåset i gashandtaget. All resterande el kopplades in och sedan lite småpill här och där innan olja och vatten fylldes på. Efter kontroll att bränslepumpen fungerade blev det en runde till shell där 20 liter diesel införskaffades. Dieseln hälldes i tanken och vi fyllde systemet. Sedan efter väldigt många startförsök var vi tvugna att avsluta. Motorn startade dock nästan. Den taktade till några gånger men tror nog att vi måste lufta systemet för att den ska gå igång helt.

Kommentarer
Postat av: Carro
gillar att du har bilder på varje inlägg nu :D
Trackback