1 sep
Efter att ha flyttat varvtalsgivaren så den var 0.3 mm från responsbiten gjordes ett startfösök till. dock utan reslutat. Vi gav oss istälelt på att försöka ställa in spridaren då det kan vara det enda som är rätt... När vi läst igenom en massa papper om hur man gör och letet upp värdena som man ska ha skruvades grenrören, insprutningsrören och bultarna till spridaren av. Ett hyper känsligt mätinsterument placerades rakt framför spridaren så vi kunde mäta hur många mm den skulle flytta sig ( svårt att förklara) Hur som helst visade det sig att värdet var 1.09 nu. Rätt värde för en ny motor skulle va 0.95 +/- 0.03 mm och för en gammal 0.90 mm +/- o0.03 mm. Efter ca en timmes fin justering blev det rätt och insprutningsrören monterades igen. När vi luftat systemet åkte även grenrören på. På tredje startförsöket gick motorn igång :D:D:D äntligen!!!
Den snurrade i ca 1.5 min innan den dog. När vi provade att starta igen gick den igång men dog direkt. efter tre likadana försök lade vi ner.
En ny diagnos nu! Det vi spekulerar i nu är att någon temp givare går in och stoppar motorn kanske.. ska prova några fler gånger så vi är säkra.
Den snurrade i ca 1.5 min innan den dog. När vi provade att starta igen gick den igång men dog direkt. efter tre likadana försök lade vi ner.
En ny diagnos nu! Det vi spekulerar i nu är att någon temp givare går in och stoppar motorn kanske.. ska prova några fler gånger så vi är säkra.
Kommentarer
Postat av: Carro
YEEEEY ! tredje gången gillt !
Trackback