12 september

Började med att plocka av grenrören för att montera dit stabiliteringsarmarna för insprutningsrören. Sen kom tobbe. vi började då tänka på hur vi skulle montera vatten temp. givaren. det blev till slut i ett rörbit mellan två slangar. "Rörbiten är för övrigt en sadelstolpe". Därefter fick vi dra en ny 7 delad sladd från elektronikboxen vid aktern till elektronikboxen vid soffan. sen koppla vi in allt och även framme vid mätaren.

Det blev nu dags för ett långtidstest med motorn. Efter ett par minuter såg vi att tempmätaren började röra sig. Great succes :D

Temperaturen steg dock till 110 grader. vilket är för mkt, därför plockade vi av termostatet och kokade det för att kolla om det öppnar vid 80 c. det gjorde det. vi fyllde på med mer vatten än innan och provade igen. tempen stannade vid 100 c men efter en kvart gick en koppling mellan 2 slangar av. där tog det slut idag. ska göra en bättre koppling och sen prova igen.

pappa lekte lite med sin båt också. fast hans låter mkt mesigare än min när jag varvar upp min till typ 6-7 tusen rpm :D

bilden med en röd ring visar dieselpumpen och felet med den innan var att den skulle flyttas lite framåt för att släppa igenom mer diesel. enkelt om man vet men förjävligt om man inte har en susning!

bilden uppe till höger visar sadelstolpen med en vatten temp givare :P


Kommentarer
Postat av: Carro

jag har sagt det innan och säger det igen , fattar inte hur ni kommer på allt???? :O

2009-09-16 @ 20:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0